สอบถามเรื่อง Gmarket เขาส่งเมล์มาแบบนี้ ปกติหรือป่าว

อั้มได้ทำการสั่งของไปกับ Gmarket ตั้งแต่วันที่ 16 กันยายน 2556
แต่มาวันนี้ 23 กันยายน 2556 เขาส่งเมล์มาให้ 2 ฉบับ ดังนี้คะ

Dear Customer, 
First of all, thank you for your purchase of “order no. “1588........” through G-market.
 
As for your on-line purchase, we'd like to inform you that delivery is not available at the moment as we cannot confirm if it is your card. We don't have any way to confirm it here as long as it's an undomesticated card, unfortunately.
 
On this reason, we kindly ask you to send us a photo of credit card(with last 4 digit hidden). 
The name on credit card should be the same as the one on ID card.
Attached photo should not be modified by any other image editing program. If it is found to be modified, your order can not be processed.
And after checking necessary date for increasing payment ceiling on Gmarket, your email will be deleted right away.
 
We hope that we can handle this matter ASAP so that you can receive your order soonest .
please be reminded again that we cannot proceed with this order without the confirmation mentioned above.
 
If you have any questions, please let us know.
 
Thank you for your great cooperation.
 
Sincerely.


อีก ฉบับ 
Dear customer
 
This is Gmarket Resolution Center and we may require you additional proofs to confirm identification for overseas card payment. This confirmation process is indicated as the sixth clause of Article 13 of Gmarket purchase terms to manage risk in a circumstance which there is no such regulation on Paypal and overseas card payment unlike Korean card payment. If you do not want to comply with our request, please understand that we might cancel your order.
We’d like to inform you that you may need to provide real identification or additional requirements according to our own monitoring procedure.
 
We ask you for kind understanding and cooperation and please contact global@corp.gmarket.co.kr for any questions or concerns.
 
Best regards,
Gmarket Resolution Center

ไม่ทราบว่า เราต้องดำเนินการ ถ่ายรูป ข้างหลังบัตรเครดิตส่งไปให้เขาหรือป่าว อะไรยังไง คือตอนนี้ งงมากเลยคะ ขอบคุณคะ

Discussion (3)

แปลกๆ ไม่น่าไว้ใจเลยค่ะ อย่าส่งไปดีกว่า cancel order ไปเลย

อั้มก็ว่ามันแปลก ๆ เลย เข้าไป Cancel order แล้วคะ แล้วค่อยสั่งใหม่ กลัวเหมือนกัน 

ห้ามเลยค่ะ !!!!!

เพราะเลขที่เค้าต้องการคือ เลขหลังบัตร สามตัว
ที่ใช้เป็น code เวลาใช้บัตรเครดิตต่างหาก
ส่วนข้อมูลด้านหน้าเค้าได้ไปแล้ว ตอนคุณใส่ข้อมูลการซื้อในตอนแรก
หน้า-หลังบัตรเครดิต ห้ามถ่ายให้ใครทั้งนั้น
เพราะเอาไปซื้อของออนไลน์ได้สบายเลยค่ะ
ปล.ซื้อไม่ได้ก็ไม่ต้องไปซื้อค่ะ เวปพวกนี้ เอาไว้หลอกเหยื่อเยอะแยะ

ปกติตัดบัตรไม่ได้ ไม่เคยมีเมล์มาแบบนี้ค่ะ
เพราะเป็นหน้าที่เราต้องไปเอาบัตรอื่นมาตัดยอดเงิน